@[mike]: A lassulás a mozgási energia négyzetes szabálya miatt sem lineáris, hiszen nagyobb sebességnél a fékrendszer adott hőtermelése nem ugyanolyan sebességcsökkenést eredményez, mint lassabb sebességnél, ráadásul a fékrendszered változó hőmérséklete is beleszámít, meg a külső hőmérséklet, meg ahogy írod, a légellenállás és még egy csomó minden. Nem egy precíz szimulációt kell elvárni egy ilyen cikktől, hanem azt, hogy felhívja a figyelmet arra a tényre, hogy ha csak 10-20%-kal mész gyorsabban, akkor egy balesetnél nem 10-20%-kal, hanem sokkal-sokkal jobban növekszik a sérülés kockázata.
Amúgy az 1mp-es reakcióidő nem a fékhez nyúlásra értendő, hanem az esemény bekövetkeztétől a jármű lassulásáig, ebben benne van a fékek tehetetlensége is. Nem én számolok ezzel, hanem az igazságügyi szakértők, mert egy átlagos sofőr, ha nincs felkészülve, hogy neki vészfékeznie kell, kb. ennyi idő alatt tudja elkezdeni lassítani a járművet.
@Ovecskin: szemből nagyon nehéz megállapítani egy motoros sebességét, azt meg hogy éppen lassít vagy gyorsít, szinte lehetetlen. Emiatt nem kell félned. Attól inkább, hogy ha nem lassítasz és kijönnek eléd, akkor baj van...
Sok esetben viszont az lehet a baj, ha lassítasz és ezt határozatlanságnak veszi az autós és épp emiatt fordul ki eléd. Én lassítani szoktam ezekben a szituációkban, de parázok azzól, hogy ezt úgy értékelik esetleg, hogy elengedem őket.
Sajnos elvi hibásak a számítások, ugyanis nem veszi figyelembe, hogy a légellenállás szintén négyzetesen egyenes arányos a sebességgel, ezért a lassulás sem lineáris. További észrevételem, hogy akinek 1 sec a reakcióideje, mire a fékhez nyúl, az valószínűleg ittas. Amúgy okoskodásnak jó.
Alapból mindig a sáv bal oldalára kell húzódni (egyedül a bal kanyar talán a kivétel). Mindig a sáv jobb széle van rosszabb állapotban, és a hirtelen eléd lépő gyalogos, állat is általában jobbról jön.
Mert mindenkit vár valaki valahol
Motorozzunk Okosabban
Motorozzunk Okosabban
Utolsó kommentek:
Holovácegy 2017.10.08. 01:18:35
Amúgy az 1mp-es reakcióidő nem a fékhez nyúlásra értendő, hanem az esemény bekövetkeztétől a jármű lassulásáig, ebben benne van a fékek tehetetlensége is. Nem én számolok ezzel, hanem az igazságügyi szakértők, mert egy átlagos sofőr, ha nincs felkészülve, hogy neki vészfékeznie kell, kb. ennyi idő alatt tudja elkezdeni lassítani a járművet.
Bejegyzés: 2 kérdés, amiken jó eséllyel Te is elhasalnál - Sebesség és kockázat
Holovácegy 2017.10.08. 01:10:07
Bejegyzés: 2 kérdés, amiken jó eséllyel Te is elhasalnál - Sebesség és kockázat
Ovecskin 2016.08.15. 21:55:55
Bejegyzés: 2 kérdés, amiken jó eséllyel Te is elhasalnál - Sebesség és kockázat
[mike] 2016.07.31. 20:20:45
Bejegyzés: 2 kérdés, amiken jó eséllyel Te is elhasalnál - Sebesség és kockázat
metal · http://electric.blog.hu 2016.07.28. 09:00:07
Bejegyzés: Melyik nyomvonalat válasszam motoron?
FeR1 2013.10.12. 17:00:23
Bejegyzés: Egyes, kis gáz, óvatosan a kuplunggal, elindulás...